11 Mayıs 2013 Cumartesi

İlkokul seçerken nelere dikkat ettim?

En başta şunu söylemek istiyorum. Başlığı böyle kişisel seçmemin ve yazıyı kişisel bir deneyim olarak ele almamın sebebi okul seçiminin de kişisel bir tercih olduğunu düşünmemdir. O nedenle "ilkokul seçerken nelere dikkat edilmeli" gibi bir ifadeden özellikle kaçındım.

Çocuğumun gideceği ilkokulu seçme tasası beni bir yıl öncesinden tutmuştu. Ben kendimi biliyorum: Eğitimin içinde, her sorundan haberdar hatta bizzat göbeğinde, zaten sistem karşıtı bir psikologum ben. Konu çocuk ve eğitim olunca ben seçim yapana kadar çevremdekilere de akla karayı seçtiririm.

İşleri akışına bırakamayıp, incik cincik uğraşan, eşini evde, elinin uzandığı arkadaşını okulda, apartmanda, sitede, eremediğini telefonda, twitterda, facebookta  bunaltan  anneler, size sesleniyorum. Ben de sizlerden biriyim. Anaokulu seçerken 12 kurum dolaşıp, tek tek müdürleriyle/sahipleriyle konuşmuş ve bu işkenceyi de yine burada sizlerle paylaşmıştım.

Şimdi ilkokul seçerken nasıl bir yöntem izlediğimi ve neleri önemsediğimi yazıyorum.


Önce Okul Seçtim

Uzmanlar olarak okul değil, öğretmen seçin deriz ama her zaman  öğretmen seçme gibi bir lüksünüz olamıyor maalesef, bu yüzden en azından okulu seçerken nelere dikkat edebileceğimize konsantre olalım.


Özel Okul mu? Devlet Okulu mu?
  • Çalışıyorum, tam gün olsun,
  • Sınıf mevcudu en çok 25 olsun,
  • Nispeten temiz tuvaletleri, ferah sınıfları olsun,
  • Sosyal faaliyetleri olsun,
  • Disiplin anlayisi, cocuga yaklasim tarzi benim dusunceme uygun olsun diyerek özel okula karar verdim. 

Okullar hakkında bilgi topladım.

Egitimcilerle,
Çocuğu o okula devam eden velilerle görüştüm,
Gazete haberlerini taradım,
Forum sayfalarını okudum,
Okulların ve sahiplerinin twitter hesaplarına ulaşıp, attıkları tweetleri inceledim.


Özel okul seçecekseniz bilmelisiniz ki okulun kurucusunun düşünceleri okulun eğitim anlayışını, işleyişini doğrudan etkiliyor. Kurucunun kişiliğini, egitime bakis acisini medyada kendisiyle ilgili cikan haberleri ve varsa yayinladigi tweetleri takip ederek öğrenebilirsiniz. Boylece okulun egitime ve cocuga bakis acisini, disiplin anlayisini da öngörebilirsiniz.

İlgilendiğim bölgedeki özel okullarla (Bilfen, Bahçeşehir, Doğa, FMV Işık Okulları) ilgili yaptığım araştırmalar sonucunda bazi izlenimler edindim. Bu izlenimler kesin dogrudur demiyorum aksine oldukca kisiseldir, okullari bağlamaz diyorum.

 
Bilfen'le ilgili edindigim izlenim, ögrenciyi basari odakli degerlendirdigi ve basarili olmayan ogrencileri okulda tutmak istemedigi, ayrica sayisal alana agirlik verdigi, askeri okul tadinda, kati disiplinli bir okul oldugu yönünde oldu.

Bahcesehir koleji ile ilgili edindigim izlenime gelince,
Birçok forum taradim. Kendileriyle konusma biciminden, sorunlarina sahip cikmamasindan dolayi Bahcesehir Universitesi ogrencileri okulun sahibinden cok sikayetciler.  Ogrencilerin ortak derdi okul sahibinin yasadiklari sorunlarla ilgilenmiyor olması. Öğrenciler forumlarda kendilerini değersiz hissettiklerini ve sadece para kaynagi olarak görüldüklerini ifade etmişler.
 
Doğa Koleji ile ilgili edindigim izlenim ise, cok fazla ticari kaygi gozettikleri yonunde. İstanbul'da neredeyse her kose basinda bir Doga Koleji var. Eğitim kalitesinin nispeten düşük olduğu da eğitimcilerden duyduğum olumsuz eleştiriler arasındaydı. Ayrıca forumlarda öğretmenlerinin özlük haklarının gözetilmediği yönünde sikayetler de okudum.

 
FMV Isık Okullari beni en cok hayal kirikligina ugratan okul oldu. Lise ogrencilerinin yorumlarini inceleseniz cok buyuk orani okulun sekilci disiplin anlayisindan, ogretmen davranislarindan olumsuz bahsediyorlar. Görüştüğüm bazı eğitimciler de klasik ve hantal bir yapisi oldugunu ve devlet okulundan pek farkı olmadigini düşünüyorlar. Eski çizgisini bozduğunu ifade ediyorlar.

 
Bu sekilde araştırarak gorusmeye gidecegim okulu belirledikten sonra görüşmede değineceğim konulari belirledim:
  • Öğretmen degisme sıklığı,
  • Öğretmenlere hizmet ici egitimden faydalanmalari icin firsat verip vermedikleri,
  • Eğitim müfredatları,
  • Sosyal faaliyetleri,
  • Ödev konusundaki görüşleri,
  • Çocuklara gosteri yaptirma sıklıkları,
  • Disiplin anlayışları,
  • Çocuğun okula uyum surecinde izledikleri yol,
  • Öğretmen veli iletisimlerini nasil sağladıkları,
  • Çocuğumun kisiligine uygun ogretmen secebilmemiz konusundaki serbestlikleri,
  • Yemeğin nereden geldiği,
  • Servisin saatleri gibi konularda sohbet ettik. 
 
Not: Okullarla ilgili burada yazdığım izlenimler uzman kimliğimle değil, bir veli gözüyle yazılmış olup, farklı deneyimler yaşayan velilerin de olabileceği muhakkaktır. Okullarla ilgili fikirlerinizi yazının altına yorum olarak bırakabilirsiniz. Böylece annelere daha geniş bir perspektifle okul arama süreçlerinde yardımcı olabiliriz.

14 yorum:

  1. Benim de kızım fazla da memnun olmadığımız başka bir kolejin 2. sınıfına gidiyor fakat Ar-El yüzme takımında yüzüyor. İşini kolaylaştırıp "madem takımda, öyleyse seneye o okula gitsin, rahat etsin" diye bir düşüncemiz var. 2014 yılı itibariyle yukarıda bahsettiğiniz görüşlerde olumlu-olumsuz ne gibi değişiklikler oldu, açıkçası merak ediyorum. Cevabınızın bizim kararımızda da etkili olabileceğini düşünüyorum. Sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bülent Bey oğlum okulun anasınıfına gidiyor. Gözlemlerim daha çok anasınıfı uygulamaları ve yaklaşımlarıyla ilgili. İlkokul kısmıyla ilgili henüz tecrübeye ve gözleme sahip olmamakla birlikte her okulda olduğu gibi buranın da ilkokulunda ödev çokluğundan şikayet edildiğine tanık oluyorum. Bu ne kadar güvenilir bir bilgi olarak algılanır sizin tarafınızdan bilemiyorum. Bloğumda zaman zaman arel anasınıfı ile ilgili yazılar yazıyorum. Bir fikir verirse en azından onları okuyabilirsiniz. Ayrıca Arel'in facebook sayfasını ve twitter hesabını takip eden, ilkokula öğrenci velilerine ulaşarak onlarla birebir irtibata geçebilirsiniz diye düşünüyorum. Merak ettiğiniz konularda sorularınızı netleştirirseniz daha objektif cevaplar da bulabilirsiniz diye umuyorum. Bu koşullar altında yine de yardımcı olabileceğim sorular varsa aklınızda lütfen çekinmeden yazın.

      Sil
    2. Arel kolejiyle ilgili bir yazıma http://benimegem.blogspot.com.tr/2013/12/okulumuz-cocugumu-tanmamda-nasl-yardmc.html

      Sil
  2. özel kolej araştırıyorum yardımcı olur musunuz ? http://www.tekdenegitimkurumlari.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardimci olabilmek icin yukaridaki yaziyi kaleme almistim ancak sizin daha fazla sormak istediginiz soru varsa yazarsaniz elimden geleni yaparim. İlginiz icin tesekkurler.

      Sil
  3. Merhaba, benim kızım seneye ortaokula başlayacak.manisa'da oturuyoruz.Seneye Bahçeşehir Koleji ve Ameriken Kültür Koleji açılacak.Bu nedenle her iki okul için de yorumunuzu merak ediyorum.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahcesehir ile ilgili izlenimimi yukarida belirttim ancak bir okulun icine girmedikten sonra daha fazlasini goremiyoruz. Kultur hakkinda hic bilgim yok maalesef.

      Sil
  4. Okul arıyorum çocuklarıma yazınız ilgimi çekti internette gezinirken.İyi ki FMV Erenköy Işık ilköğretim' e vermemişsiniz yavrunuzu.Öyle rezillikler yaşanıyor ki bunların hiçbirini bırakın okul arayışında ki diğer velileri aynı okulda okuyan velilerin duymasına bile müsaade edilmeden hasıraltı ediliyor.Eğitim yerlerde sürünüyor.Öğretmenlerin çoğunluğu inanılmaz kalitesiz hiç çekinmeden şiddet uyguluyor yönetime şikayet ettiğinizde uyardık diye geçiştiriliyor ama öğretmenler o kadar rahat ki tekrarlamaktan çekinmiyor.45 bine ulaşan masrafa rağmen bütün spor drama atölye aktiviteleri fahiş ücretlerle sunuyorlar.Tatillerde bile nefes aldırmayan ödevler yıldırıyor.Öğretmenler yıl ortasında değişiyor.Ne akademik ne sportif yerlerde başarıları var.120 küsür yıllık vakıf okulu lafına ve kampüsünün muhteşemliğine kanmayın.Bomboş çocuklar yetiştiriyorlar.Yılsonu geldi ben aynı hatayı yapmamak adına ince eleyip sık dokuyarak yeniden okul arayışına girdim.Sizin de Bahçeşehir örneğinde verdiğiniz gibi içine girilmeyince anlaşılmıyor.Çünkü bir okulun her daim beğeneni de oluyor beğenmeyeni de....Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz icin tesekkurler. Haklisiniz ne kadar gezerek, goruserek secsek de yasamadan netlesemiyoruz.

      Sil
    2. Merhaba, biz de 2020-2021 yılı için FMV Erenköy Işık ilkokul hazırlık grubuna kızımızı yazdırmayı düşünüyoruz. ..Söylediğiniz gibi uçurum fiyatlar söz konusu.Ancak öğrenciye karşı bu tarz bir yaklaşım olacağını hiç ummamıştım.

      Sil
  5. Aylin hn
    Oğlunuz icin hangi ilkokulu seçtiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arastirmalarım sonucunda keske bu okulun ilkokul kismina gonderebilme sansim olsaydi dedigim okul: Sezin. Anadolu yakasinda. Oglum ortaokuluna gidiyor su an.
      Yorumlari gozden kacirdigim icin cevap cok gec oldu, kusura bakmayin lutfen

      Sil
  6. Aylin Hanım merhaba 😊, ben de maslak Işık okulu için ilkokul ve ortaokul arastırnası yapıyorum çocuklarım ulus mef te ancak mef ne yazık ki bir çok olumsuzluklar var lütfen yardımcı olun son derece önemli bir konuda ortada kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok özür diliyorum, yorumları tamamen gözden kaçırmışım. Varsa yardımcı olabilecegim baska bir konu?

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...