26 Ağustos 2012 Pazar

Cocuğumu tek basına uyumaya nasil alıştırıyorum?

Ege'nin odasını o, 6 aylıkken ayırmıştım ama bu zamana kadar uykuya dalincaya dek onun yataginda yatiyor, sonra kendi yatagima geciyordum. Ege 4 yasını doldurdu. Her ne kadar onunla birlikte uyumayı sevsem de bir noktada tek basına uyumayı öğrenmesi gerektiğine inandığımdan durduk yerde rahatımı, keyfimi bozdum.
 

Tek basina uyumaya alistirmanin 5.gunundeyiz. Aslinda ikimiz de yeni duruma alışmaya çalışıyoruz. İkimizde diyorum çünkü ilk gece hiç beklemediğim birsey oldu; suçluluk duydum. Tıpkı emzirmeyi bıraktığım günkü gibi... Eğer siz de sucluluk duyarsanız hiç merak etmeyin, doğru şeyi yaptığınızdan emin olun ve asla yarı yolda vazgeçmeyin, bu ilerisi icin daha zor bir duruma davetiye çıkarır.

Ben nasıl yapmadım?

Ben asla cocuğumu odaya koyup "sen buyudun artik kendi basına uyumalisin" diyerek onu yalniz birakmadim. Bilirsiniz TRT'de "Dadi" adinda bir program var. Oradaki psikolog/pedagog (ne oldugundan pek emin değilim!) anneleri tam da boyle yapmaları icin yönlendiriyor malesef. Ağlasa da zirlasa da çare yok. Cocuklar tek baslarına uyuyorlar hem de ilk gunden ama ağlamak ve bağırmaktan yorgun düştükleri icin ve çaresizliği kabul ettikleri icin! Bu tabloya cok üzülüyorum. Tüm bu zorlamaya hiç ihtiyac yok aslında. Umarım bu programi seyreden anneler gördüklerine degil, içgüdülerine inaniyorlardir.



Ben cocuğun tek basına uyumaya ikna edilmesi, kademeli olarak alistirilmasi ve asla terkedilmemesini öneriyorum. Sadece önermiyorum kendim de oyle yapıyorum. Daha kolay olmuyor, zaman alıyor, sürekli açıklama yapmanız, cocuğu dinlemeniz, ağzını degdirip çekeceğini bildiginiz halde usenmeden gidip su getirmeniz, iki degil üç, dort hikaye okumaniz, "anne yanima yaaatt" dedikce yanina yatmamak icin kendinizle savasmaniz gerekiyor...bizde boyle oluyor...ama bu sürecin ardından cocuğunuz o gece mutlu bir sekilde uykuya dalıyor. Ertesi gece yine aynı döngü basliyor...Ege'yle ayni yatakta uyurken ben de dinleniyordum ama 5 gündür bedenen daha cok yoruluyorum.

İlk iki gece yanında uzun oturarak, 3. gece yatağın kenarına iliserek, 4. gece yatağın yanındaki sandalyeye oturarak kitap okudum. Her gece bana neden yaninda yatmadigimi sordugunda ona hep aynı açıklamayı yaptım. "buyuyen cocuklar tek baslarina uyuyabilirler. Ben ve baban gibi sen de tek basına uyuyabilirsin, yeterince büyüdün, öğrenmen icin sana fırsat veriyorum annecim. Büyümen icin sana yardim ediyorum" dedim. İkna olmuş görünüyor. Bizde ise yaradı...

Ne dediğinizden kadar nasıl söylediğiniz onemli. Siz de cocuğunuzu ikna etmenin bir yolunu bulabilirsiniz.

Onları tek baslarına odalarında bırakıp, aglayarak uyuyakalmalarini beklemekten cok daha insancil bir yöntem, degil mi?




Yazmanın tadına doyum olmuyor...

12 yorum:

  1. Bizde yaklaşık bir aydır kendi başına uyumaya alıştırdık ama ödül yöntemiyle.beş yıldızı toplayana tren seti.Beş gece hiç zorluk çıkarmadan kendi başına uyudu tren setini kaptı.Şimid kendisi uyuyabiliyor.Bitti ayakta sallamalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödule devam etmek istemiyor olması cok sevindirici.

      Sil
  2. Benim oğlum 14 aylık 6. ayından itibaren odamız ayrı ve kendi başına ağlamadan uyuyabiliyor ama bende kademeli olarak alıştırdım... Odasında ninni söylüyorum bir yandan da odadan uzaklaşıyorum ama sesimi ona hep duyuruyorum... Merak ettiğim 4-5 yaş geç kalınmış bir yaş olmuyor mu? Yoksa benim minik paşamda mı sonradan hep benimle yatmak isteyecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç ya da erken olması icin cok net bir kriter koymak pek mümkün degil. Cocuktan cocuğa bu değişkenlik gösterebiliyor. Ayni cocugun farkli donemlerde uyuma davranisinda degisiklikler olabiliyor. Ornegin son 6 aya kadar oglum hep kendi odasında uyurken, 6 aydır zaman zaman cıkıp yanımıza geliyor. Gece boyu evde yatak değiştiriyoruz.
      Ne zaman hangi davranışla karşılaşacağınızın garantisi yok tabii. Sizde isler yolunda gidiyor gibi:)
      Cocukları zorlamamak en güzeli...anne ve cocuk hazır olunca, en cok da anne hazır olunca:)

      Sil
  3. bir de iki çocuk varsa ve ikisi de ayrı ayrı anneyle uyumak istiyorsa annenin işi çok daha fazla zorlaşıyor. Biz 5 yaşına gelen kızımı tek başına yatıramamışken küçük kızım da benimle birlikte uyumak istiyor. Aylin'cim büyük kızımı aynen senin yaptığın gibi alıştırmam gerekiyor artık ama bizim işin içine bir de kıskançlık giriyor o zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin Dilek'cim iki cocuk oldugunda ne kadar zor, bu acıdan hic düşünmemiştim tabii. İkisini aynı anda alıştırmak daha uygun gibi görünüyor. Yoksa kiskanma haklı olarak devam eder. Düşündüm de ikisinin yatağının ortasına koy bir sandalye ikisine birden kitap oku....aklıma bu geldi, nasıl olur ki sence?

      Sil
    2. denemedim mi sanıyorsun Aylin'ciğim... Ama bizim küçük aşırı hareketli yatıp beni dinlemiyor... 1,5 yaşında, ablasının tersine, kitaplar da ilgisini çekmiyor.. Ancak ayağımda sallayarak uyuyor.. ikisi bir arada olmuyor çünkü biri ninni biri hikaye istiyor:(...

      Sil
    3. Bu zor durumu çözünce mutlaka bana da yaz:)

      Sil
  4. Benim oğlum 2,5 yaşında ve ben de artık tek başına uyumaya alışmasını istiyorum. Tavsiyelerinizi deneyeceğim. Bİzim bir de biberon bırakma maceramız olacak bu aralar, onun için bir öneriniz var mı acaba? Sitenizi çok beğendim takipteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun nedir anlayamadım ama o kadar çok yorum kaçırmışım ki inanamıyorum. Teknoloji ile aram sanırım ancak bu kadar iyi olabildi. Gecikme için çok özür dilerim. Blogu begenmenize çok sevindim, hoşgeldiniz.

      Belki sorununuzu çözdünüz ama yine de cevaplamak isterim. Alışkanlık ne olursa olsun bir alışkanlığı bıraktırmak konusunda mantık hep aynı olmalı diye düşünüyorum. Kademeli geçiş, zorlama yok, zamana yayarak. Öncelikle gündüz vakitlerinde ortamda dikkatini dağıtacak şeyler varken başlamak, gündüzü hallettikten sonra varsa gece bıraktırmaya çalışmak daha uygun. Biberona tadı kötü şeyler sürmek gibi yollara sapılmamalı diye düşünüyorum. Biberon istediğinde dişleri olduğu için artık yiyerek ya da bardaktan içerek beslenebileceğini açıklamak da gerekir.

      Sil
  5. merhaba,
    benim 22 aylık bir kızım var. yaklaşık bir ay sonra da bir kardeşi olacak. hem yaşı itibariyle hem de yeni bir bebeğin kızım üzerinde bırakacağı etki endişesiyle odasını ayırmayı biraz geciktirdim. ama bebek gelince neyle karşılaşacağım konusunda da endişelerim var. bu konuda bana önerebileceğiniz bir şey var mı?

    teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba archil öncelikle gecikmeli cevap için özür diliyorum. Teknolojik bir problem oldu sanırım ki bunca zaman farketmedim birçok yorumu.

      Bebeğiniz 6-7 aylık olmuştur sanırım. Mutlu bir ömür dilerim. Sorunu umarım halletmişsinizdir. Son durumunuzla ilgili bilgi verebilirseniz, varsa sorularınız yardımcı olmak isterim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...