4 Ağustos 2011 Perşembe

Anaokulu seçerken

Ege için anaokulu araştırmamızın sonuna geldim. Arayış icinde olan birçok anne var fikir vermek adina deneyimlerimi kaleme alıyorum. Dün itibariyle 12 yer gezdim, gezdikce ne istemediğimi ve ne arayacagimi daha iyi anladım.

Ben ne aradım?

  • Benim egitim anlayışıma paralel olup Ege'nin rahat ve mutlu olabileceği,
Sonucta cocuklar heryere, her kosula uyum saglar ve mutlu olmayi bilirler. Savasin ortasinda oyun oynayan cocuk resimleri gormussunuzdur. Egitim anlayışıma yakın derken kastettiğim, Çocuğa ayakkabısını giydiren değil, onun hızına göre hareket edip sabırla ona kendi isini yapma fırsatı veren, 'Koşma, vurma!' demeyip "yavaş yürüyoruz," "kizinca arkadaşına böyle davranabilirsin" diyerek yol gösteren bir yer,
  • Çok büyük binalar istemedim butik kreş diyebileceğim, kurumsallasmamis, amatör ruhla, samimiyetle yönetilen, sahibinin gercekten isin basinda durup ilgilendigi bir yer istedim.

  • Aydınlık ve geniş sınıflar olmasını önemsedim,

  • Guleryuzlu, sıcak, alanda egitimli, tecrübeli ama hala genc ve dinamik ögretmen aradım.(genellikle liselerin cocuk gelişimi bolumunden mezunların ögretmen olarak çalıştığını ve bunu engelleyen herhangi bir yasanın da olmadıgını öğrenince çok şaşırdım)

  • Ayrıca (haftada bir de olsa) icerigi denetlenmeyen, velilerin gönderdiği piyasa çizgi filmlerini 1.5 saat seyretmeyeceği,

  • Fast food restoranlara şenlik havasında geziye gitmeyeceği

  • TV, bilgisayar basında oturmayacağı bir yer aradim.
Fark ettiginiz üzere ogretim öncelikli kriterim degildi. Asıl önemli olan eğitimdi. Ege'yi mutlu edecek ya da etmeyecek olan şey neler öğrendiği değil nasıl bir ortamda öğrendiğiydi.


Keşkelerim yok mü? Varrr....

  • Ödül kullanımı olmasaydı, "yemeğini bitirdin al sana çıkartma!!!"

  • Yıl sonu gösterileri olmasa,
  • Yıl sonu gösterileri ön planda olan cocukların daha da one çıkması için pekistirec, daha çekingen olanların sahne ve performans kaygısı yasamalarına neden olan, cocuk için ve cocuğun yararına değil ticari kaygi ya da veliyi memnun etme çabası nedeniyle okul yararına yapılan bir faaliyettir. Topluluk önünde olma, arkadaşlarıyla ortak bir calışma yapma, özgüven(!)arttırma gibi nedenlerle yapıldığı açıklanmaya çalışılıyor. Ben de diyorum ki tüm bunları çocukluğun dogasiyla ters düşmeden, kaygı yaşatmadan verebilirsiniz ve diyorum ki umarım sahnede kendini güvensiz ve tedirgin hisseden sizin cocuğunuz olmaz güzel anneler.
  • Bahçe cim olsa, icinde ahşap oyun alanları olsa,

  • Son ve en büyük keşkem ise cocuğun içsel merakını bastırmadan, sürü psikolojisi yaratmadan, özgür secim yapabileceği ve bağımsız olabileceği bir ortamda egitim alması olurdu yani MONTESSORI egitim sistemi uygulayan bir okulda olması. Bunu artık evde destekleyip eldeki sistemle mutlu olacağız. Umarım hersey iyi olur.

6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Simdi gördüm desem yorumları:(
      Teşekkürler Ciğdemcim.

      Sil
  2. umarım ii olur aylin.geldin demekki.nereyi seçtin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelcim Eskisehir Cocuk Akademisini sectim ama malesef oraya gönderemedim:(

      Sil
  3. Çok özel değilse neden gönderemediğinizi sorabilir miyim? Ben de ikizlerimi gönderecek bir kreş arıyorum ve Eskişehir'de pek arkadaşım olmadığı için kimseye danışamıyorum. Üstün Dökmenin okulunu düşündüm ama detaylı bir karşılaştırma yapamadım.

    YanıtlaSil
  4. Ferulago gecikme için çok özür dileyerek yine de cevap vermek istiyorum sorunuza. Gönderemedim çünkü Ege'ye düşen sınıf öğretmeni aradığım öğretmen değildi o nedenle gönderemedim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...