7 Aralık 2016 Çarşamba

Çocuğunuzu okulun olumsuz etkilerinden nasıl korursunuz?

Oğlum 3.sınıf öğrencisi, sanırım 1.sınıf da dahil 2.5 yıldır evde ödev, okulda değerlendirme ve konu çalışmaları için test çözüyor.

Veli olarak İO'a giden oğlumu okulun zararlarindan korumak benim en önemli görevim. Ödül/cezadan, sınav stresinden, itaatkar olmaktan, sonuç odaklı olmak ve başkalarıyla yarıştırılmaktan koruyabilirsem oğlumu şanslıyım. Bu konuda fena gitmiyoruz anne-oğul.

Birkaç örnek paylaşayım:

"Testte aldığım puanı önemsemiyorum anne ama iyi alınca çabamın karşılığını almak güzel oluyor"

"Kitap okuduğumu ispat etmek zorunda değilim, istediğimde okuyorum zaten, yağmur damlası almasam da olur anne" ve tabloda hanesi bomboş da kalsa bunu önemsemiyor. Her akşam kitap okuyor ama tablosuna kac sayfa okuduğunu yazıp, bana imzalatmıyor ve okula götürmüyor.

"Teneffüse çok az çıkıyoruz, oynayamıyoruz, gidip müdürle konuşalım diye önce arkadaşlarıyla konuşup sonra kimse gelmese bile mudure tek basına giderek neden az çıktıklarını sorgulayıp, isteğini ifade ediyor.

Resim yarışmasına sokulan resmî ödül almayınca "anne ben de resmimi yapmak icin cok uğraşmıştım, hani çabalamak önemliydi, benimkinin bir önemi yok mu? Neden tek o ödül aldı, bu haksızlık" diyor.

Bense oğlumun hissettiklerine üzülürken, düşündüklerine ve yaptıklarına bakarak onunla gurur duyuyorum. Biz okulun yıkıcı etkisine karşı oğlumla iyi bir takımiz ve sistemi kısmen yeniyoruz.

Sorgulayan, birşeyi menfaat icin degil, dogru olduğu icin yapan, haksızlığa uğradığıni fark eden, istekleri icin cozum arayan ve harekete geçen bir insan yetiştirmek isteyen her velinin de yapabilecegi en iyi şey; sistemle akmak ama yeri geldiğinde karşı durmaktır.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...