28 Mart 2012 Çarşamba

Konvansiyonel Pazar Ürunü mü? Organik Ürün mü?

Eskişehir'de üreticiyi taniyarak dogal urun alabilecegimiz bir organizasyon kurduk. Zaman zaman ureticilerle biraraya gelip tuketiciler olarak onlara istedigimiz soruyu sorma sansi buluyoruz. Ben bu girişimi yaparken hem tuketici hem üretici kazansın istedim. Biz tuketici olarak bilgi alma ve hesap sorma şansı buluyoruz. Üreticileri de toplu alışverişlerimizle destekliyoruz.

Neden semt pazari, koy pazarina gitmiyorum?

Semt pazarina gidince cogunlukla kabzimaldan urun alıyorum, dogal mi dogal tabii, sonucta sebze meyve ama ilac kullanilmiyor mu? ya da kimyasal gubre? Ya tohum?Üreticiyi tanımıyorum ve muhattab bulamiyorum.

Koy pazarına gelince daha iyi bir seçenek gibi durmasına karsın orada ki sorun da bilinçsiz ilaç kullanimi. İlaç mümessilleri koylere kadar girdiler ve köylüye "bak bu ilaci at, iki kat ürün topla" vaatleriyle ilaç satıyorlar. Kısaca köylü artık bildiginiz eski köylü yöntemlerini terk ediyor.

Bu durumda peki ya sen organik ürünlere şüpheyle yaklaşan insan sen semt pazarına, koy pazarına hakkinda hicbirsey bilmedigin ureticilere cok mu güveniyorsun ki sertifikayı küçümsüyorsun?





Aşağıya bir alıntı yaptım, Slow Food Türkiye Fikir Sahibi Damaklar kurucusu Defne Koryurek'in söyleşisi.

Organik ürün her türlü derdin dermanı mı? Bir ürün organik olunca kesin sağlıklı mı oluyor? Sertifika sistemi nasıl çalışıyor?

Konvansiyonele bakmamız gerekiyor. Ona güveniyor muyuz ki organiğe güvenmemeyi konuşalım? Organik ürünle konvansiyonel arasında ki en büyük fark sertifikasyon. Sertifikasyon dediğin anda, üreticisinden başka birilerinin daha sözü devreye giriyor. Bu önemli bir şey, üreticiyi kontrol eden ikinci veya üçüncü bileşen.

15 milyonluk bir megapolde yaşıyorsan sertifika önemlidir, organik de önemli bir sertifikadır. Eğer organik ile ilgili şüphelerin varsa o sertifikayı veren kurumları sorgulamalısın. Şirketlerin adları var açarsın telefonu bu sertifikayı neye göre verdiniz ben nasıl güvenirim diye onları terletirsin ki doğru olan da budur. Gıdanı sen seçecek, sen takip edeceksin."


Güvendiğiniz Gidayi Tuketiniz!

Sevgilerimle:)

Eskisehir Doğal Urun Talep Edenler Grubu:
https://m.facebook.com/groups/290560501002409?refid=8



Yazmanın tadına doyum olmuyor...

10 yorum:

  1. cok faydalı bır yazı olmus emegınıze saglık.. eskısehırde yasayan annelerle paylaşıyorum bende lınkınızı ...sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) cok memnun olurum. Gercek gıdayı Talep Etmeliyiz.

      Sil
  2. Bu yazıyı ben de Facebook'ta paylaşmış ve %100 aynı fikirdeyim demiştim. Orgnik gıdaya güvenmeyen, pazara nasıl güveniyor, aklım almıyor? Artık uzun süredir sadece organik alıyor, organik tüketiyorum ailem için. En güveniliri bu şu anda :)

    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berna pazarcıların ağzındaki su laflar beni cok sinirlendiriyor: "abla onlar da ilaç atıyor, onlar daha az atıyor"
      "hepsi kandırmaca, bosuna cok para veriyorsun"
      Hatta boyle söyleyenlerden biri de ziraat mühendisi. Cok üzücü.
      Karalamak kolay o zaman gideceksin onay veren firmayı didikleyeceksin, ortaya laf atıp bırakmak, zaten kafası karışmış, güvensiz insanlarımızı iyice umutsuzluğa düşürüyorlar. Cok kızıyorum.

      Sil
  3. Bu "organik gıda pahalı" lafını da anlamıyorum. ben yıllardır organik besleniyorum. Organik pazar ile market fiyatları arasında fark yok. Halk pazarı, elbette organik pazardan daha ucuz ama pazara gitmeye üşenip de fiyatlara çamur atanları anlayamıyorum.

    Ayrıca bizim evde 2 yetişkin, 1 çocuk var. Dağları taşları yemiyoruz neticede. Normal pazarda domates 1 liraysa, organik tomates 2 lira. Haftada 2 kilo domates yesem ayda 8 lira fazladan ödemiş oluyorum. Sağlık sigortasına ayda 100 lira prim ödeyen adam sağlıklı yiyecek için neden bir 50 TL fazla ödemeyi çok görüyor acaba?

    Ayrıca organik gıda sadece benim açımdan öncemli değil ki. Organik tarım yapılan toprak da sağlıklı kalıyor, o topraktan geçen sular da sağlıklı kalıyor vs vs. Tüm geleceğimiz açısından öncemli organik tarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toprak icin dolayısıyla simdi ve gelecek icin cok onemli olduğunu sen ben o biliyoruz ama baskalarının da farkındalığını arttırmamız gerekli, ben organik ürünümü alıyorum zaten deyip gemisini kurtaran kaptan mantığı yetersiz olur, yaygınlaşmazsa sen ben o birgun gelecek organik urun bulamayacağız.

      Sil
  4. blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  5. Artık kafam çorba oldu Aylinciğim , güneşin doğuşuna olan inancım bile sarsıldı.Biri çıkıp "bu doğan güneş doğal değil , ay güneş taklidi yapıyor " diyecek diye korkuyorum.Tavuklara yapılanları okuduğumda yorumsuz kaldım resmen...
    Semt pazarına gidiyorum , organik pazarada gidiyoruz ama organik pazardakilerin oranik olduğunu sanmıyorum.Biz sahtekar bir toplumuz ,organik etiketi almak eminim ki kolaydır...Keşke eski saf , tertemiz ve teknolojiden uzak dünyamıza geri dönebilseydik , arınırdık galiba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurcum cozum çiftçilerle tanışmak, konu hakkında bilgili olup onlarla sohbet etmek ve sonunda sezgilerine güvenmek.
      Hala iyi tarim icin uğrasan çiftçilerimiz var, İnan buna:) ben tanıştım inandım ama daha cok tanışacağım, simdi grubumuzda toplantı yapacagım çiftçilerle mesela.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...