28 Mart 2012 Çarşamba

İlik Bekleyen Hastalara Eskişehir'den Donör Olmak

Bu yazıyı yazmak icin aylardır basladigimiz isin sonuclanmasini bekliyordum, sonunda oldu...
Sagligim bana bahşedilmiş bir hediye ve ben de baskasına boyle degerli hediye verebilirim düşüncesi beni cok heyecanlandirmisti. Bu heyecanla bir ise kalkıştım ki sormayın.
Ulkemizde İstanbul ve Ankara olmak üzere sadece 2 tane kan bankasi var. Bu illerin disindan ilik donoru olabilmek icin sistemi öğrendiğimde tam anlamıyla şaşkına döndüm. Özetle:
• Herhangi bir saglık kuruluşundan kan aldırıyorsunuz.
• Şişeyi pamuğa sarıp kargoya veriyorsunuz. 24 saat icinde kan bankasına kırılmadan, dökülmeden, bozulmadan ulaşabilmesi icin de arkasından dua ediyorsunuz.
•Bu arada hemen kargoya veremezseniz kanı +4 derecede birkaç gün bekletebiliyorsunuz. Eminim herkesin evinde bir gün olur da kanımı bekletmem gerekirse diye +4 derecede bekleyen bir buzdolabı vardır ama bende yok.
Buradaki saçmalıkları asmak icin kendi kendime dedim ki. Bir hastane ayarlansa, kanları alsa, saklasa ve topluca kargoyla gönderse.
Sen misin? bunu düşünen... Nelerle karşılaşacağından habersiz bir cahil olarak döküldüm yollara birkac hastaneye gittim, Facebook'tan beni takip eden bilir, yasadiklarimi tek tek anlatsam ayrı bir blog yazısı olur. İsin özü su ki, kazın ayağı başkaymis. Haftalarca uğraştım, inat ettim birakmadim, başhekimlerle görüştüm, olmadı. Yasadigim caresizligi dile getirmeye gazetelere gittim. Bir bilinç uyandırdım elimin erdiğine ama sonuçta saglık bakanlığının da izniyle bir .... beceremedim.
Geceleri yastiga basimi koyup da engellenmislik duygumla bogusup, sinir harbi yaşarken aslında ayni sehirde, başka bir evde, başka bir yastıkta, aynı savası veren başka bir insan daha varmış.
Elif Akbas beni aradığında o kadar rahatladım ki sonucta artik bir umudum kalmiyordu, vazgecmek uzereydim ve bu sehirde benden baskasının da benim gibi sınırlarını zorladigini bilmek beni cok rahatlatmıştı. Artık ben bir sonuca varamasam da Gamzeler icin hala bir umut olacak demekti.
Benim cabalarım malesef olumlu sonuc vermedi ama Elif'in cabaları sonucunda artık bizim de Eskişehir'de ilik bağışi icin kan verebilecegimiz ve bu islemin surekli yapilacagi bir hastanemiz var.
Saglık Bakanlığının böylesi onemli bir konuda bunca zamandir hastaneler ile kan bankasi arasında bir sistem kurmamasi inanılır gibi degil. Bu bağlamda bunu başardığı icin Elif Akbas ve Ailesine minnet duyuyorum.

Eskişehir'den ilik donöru olmak icin basvuracaginiz yer:

Eskisehir Devlet Hastanesi
A Blok
Organ Bağışı Bölümü
Zübeyde Hanim.

Herkese saglikli günler diliyorum.















Yazmanın tadına doyum olmaz.

11 yorum:

  1. çabanızı yürekten kutluyorum... Memeleketime kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  2. Bürokrasi ne kadar da insanın elini kolnu bağlayaıcı birşey böyle. Çabalarınız için takdir ediyorum. Pek çok ilde aynısı yapılır umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferulago teşekkür ederim, her ilde aslında saglık il müdürlükleri bu tür girişimleri yapabilirler, bireylerin çabasına kalmadan.
      Umarım olur.
      Sevgiler

      Sil
  3. Bu şehirde senden başka bunları düşünen biri daha vardı biliyorsun defalarca telefonda konuştuk. Senin çabalarını takdir ediyorum Aylin'ciğim ben de çok istemiştim ama o kadar çok işle bir arada uğraşıyorum ki, ona yetişemedim. İstediğim gibi olmadı bir çok yerden de olumsuz dönüşler tepkiler alınca, moralim bozuldu ve sanırım vazgeçtim. Seni ve Elif Akbaş'ı tebrik ediyorum.
    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcim haklisin sen de gercekten cok uğraştın gidemedin telefon ettin. Yüreğine saglık. Gercekten moral bozucu bir süreçti, bunu en iyi sen biliyorsun.
      Sonunda birşeylerin değişmesi harika oldu.

      Sil
    2. arkadaşlar ben donör olmak için kan verdim sonuç nezaman çıkar bana haber zaman verirler

      Sil
    3. İliğiniz bir hastaninkiyle uyuştugu zaman size haber verecekler.

      Sil
  4. tebrik ederim....
    çok anlamlı çabalar bunlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet teşekkür ederim. Her ilde bir sistem olusturulabilmesini diliyorum.

      Sil
  5. Bir İmza Bir Umut. Çocuklarımızın yeniden hayata, oyunlarına dönmesi için bir imza atabilirsin. İlik bankalarında ki kanların test edilmesi için kampanyamıza destek olabilirsin.
    http://www.change.org/tr/kampanyalar/say%C4%B1n-mehmet-m%C3%BCezzino%C4%9Flu-ilik-bekleyen-binlerce-%C3%A7ocu%C4%9Fumuz-i%C3%A7in-ilik-bankalar%C4%B1nda-bekleyen-kanlar-test-edilsin#

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...