19 Mart 2012 Pazartesi

Eyvah! Çocuk Ateslendi

Kreşe başlayınca çocuklar "sürekli hasta oluyorlar" saptamasını her anne gibi ben de duyuyordum ama Ege cok saglikli bir bebeklik ve çocukluk geçirdiğinden, içimden "oğlum o kadar da hasta olmaz" diye geçiriyordum. Ben bunu daha once de yazmıştım degil mı? Büyük lokma ye büyük soz söyleme Aylin!!!
Kresten aradılar, Ege oglen uykusunda ve atesi 38.1'e cikmis. Zaten aksamdan belliydi. Yapılacak bence tek şey vardı. Ege soyulacak, ılık kompres yapılacak, ates Ege uyuduğu sürece kontrol altında tutulacak. Uyanir uyanmaz okuldan alınacak.
Kreş öğretmenimiz Azize Hanim bu konularda cok dikkatli ve özenli. Ates 38'i geçerse haber verin demiştim. Hemen aradı sagolsun. Beklentisi ilaç verin diyeceğim yönünde oldu ama tam aksini duydu.



Ben cocuk ateşlenince ilk care ilaca kosan bir anne değilim, hiç olmadım. Anneler bilse ki ates vücudun mikroplarla savaşması icin gerekli, bilseler ki yüksek ısıda mikroplar zayıflıyor o zaman hiçbiri ilaca koşup ateşi düşürmezdi.
Kres öğretmenimizin ve sahibinin ilaç vermeyin ısrarım karşısında şaşkınlıkları cok asikardi, hatta "uyumaya devam etsin, dinlensin" deyince "olur mü oyle şey, atesli cocuk" dediler. Biliyorum onlar benim oglum icin endiselendiler, bu cok guzel ama telefonda belli etmesem de kendimi kötü hissettim. Kimbilir benim tavrımı nasıl yorumladılar.
Annelik tarzlarımız hep cok farklı ama tepkilerimizin karşımızdakine kendini nasıl hissettirdiğine dikkat etmek cok onemli.


Sent from my iPhone...

27 yorum:

  1. 1.soy 2.evin ısısını düşür 3.ılık banyo yaptır 4.bolca sıvı içir(su ve bitki çayı) 5.fazla hareket etmesine izin verme 6.tüm bunlara rağmen 38.5 üzeriyse ilaç ver

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7-bir de 2 gün müddet veriyorum ben. İki gün icinde tüm bunlara rağmen düşmezse...

      Sil
    2. ben o kadar bekleyemiyorum :( 41lere vuruyor yoksa :(

      Sil
  2. her cocuk için geçerli değil bu sıralananlar

    YanıtlaSil
  3. Umut'un annesi 40'a yol alıyorsa ben de beklemeyip ilaç veriyorum.
    Saglık, saglık, saglık uff.

    YanıtlaSil
  4. Evet Ciğdemcim neden olmasın?

    YanıtlaSil
  5. ben de hemen ilaca koşmamaya çalışıyorum ama geceyse uyuyup kalırsam diye ateş düşürücüsünü hemen veririm. Bu arada Ege hangi okula gidiyor Aylin'ciğim?

    YanıtlaSil
  6. Dilekcim Ege Sırın miniklere gidiyor.

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun Aylinciğim ,inşallah Ege hastalıkları bağışıklığı ile yenmiştir...
    Ben de ateş düşürücü kullanıyorum fakat antibiyotik kullanmıyorum.Şimdilerde nerdeyse öksürük için bile antibiyotik veriyor doktorlar.Yan etkilerini düşündükce ürperiyorum...Sağlıklı çocuğun bağışıklı viral enfeksiyonları kolaylıkla yenebilir ,kanısındayım...
    Bir sonraki postunda iyi ve sağlıklı haberlerinizi alırız inş.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurcum merhaba,
      Antibiyotik konusu benim de hassas oldugum bir konu, vermekten çekiniyorum sonra da doktor ver dedi vermezsem daha mı kötü olur diye endişeleniyorum. Her doktora gidişimde icimden umarım antibiyotik vermez diye geçiriyorum.
      Aferin başladık, ates düşürücü vermiyorum, 37 C şimdilik.
      Saglikli günler:)

      Sil
    2. Bizim doktorumuz son ana kadar antibiyotik vermiyor , o yüzden içi rahat oluyor.Aferin'in içinde ateş dürücü var Aylinciğim, yanında ekstra ateş düşürücü vermeye gerek olmuyor.inşallah doğal vitaminler ve bağışıklığı ile kısa sürede toparlar.Geçmişler olsun Canım...

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun..Bende hemen ilaç verme taraftarı değilim..Hele az soğuk algılığında dahi antibiyotik verdikleri için doktorlar,hafif atlattığı müddetçe doktora götürmem..Ateş konusunda hemen soyar,ılık kompres yapar,düşmezse ılık boyundan aşağı banyo yaptırırım ve çoğunluk ateşi düşer...Sağlıkla kalın sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kardesler.
      Allah hastalıkları uzak tutsun evlerimizden.
      Sevgiler

      Sil
  9. Yeşim Aydın20 Mart 2012 09:21

    bir öneride benden : adaçayı ve ıhlamurun ateş düşürücü özellikleri var.Ben Kaan küçükken hemen ilaca koşan bir anneydim.Nede olsa kücücük bir bebekti onun için endişelerim vardı ve çok tecrübesizdim,e birde doktorların ilaca yönlendirmeleri vardı ki.....Ama çok şükür artık doğruyu-yanlışı azda olsa öğrenmiş bulunuyorum..oğlum ateşlendiğinde bende vücut ısısını düşürmek için üstünü soyuyorum vs vs bildiğiniz şeyler ...Ancak (maşallah diyerek başlayım sözüme )Kaan'a kış boyu ıhlamur içiriyoum ve artık oğlum eskisi gibi ne hasta oluyor nede ateşleniyor..geçen sene hafif ateşlenmişti sanırım 37,5 olmuştuk 1 gece,bu sene hiç olmadı..Birde televizyonda İkbal hanımdan duyduğum ama denemediğim bir şeyi paylaşayım belki sizlere faydası olur:Bir gün İkbal hanımın çocuğu çok ateşlenmiş.Çocuk serinlesin diye ananas vermişler birde ne görsünler:çocuğun ateşi düşmüş...Aklınızın bir köşesinde bulunsun hanımlar belki gerçekten işe yarıyordur denemek lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah diyeyim Yesim.
      Ihlamur yapıyorum haftada 3-4 gün ama yeterli gelmiyor sanırım.
      Ananasi hiç duymamıştım. Aklımın bir köşesine yazdım. Öksürük icin ben de memnun oldugum bir tarifi vereyim hemen: bir kurusogani 6 parçaya bölüp bir bardak suda 5-6 dk kaynatıyoruz. Suzup suyun icine bal limon ekleyip veriyorum. Cok rahatlatıyor.
      Sevgiler

      Sil
    2. Yeşim Aydın23 Mart 2012 16:15

      teşekkürler paylaşımın için...

      Sil
  10. Geçmiş olsun çok üzüldüm...Böyle böyle bünyeleri sağlamlaşacak sanırım

    YanıtlaSil
  11. Havva teşekkür ederim. Kısın grip, baharda ve sonbaharda alerjik nezle üçgeninde gidip geliyoruz.

    YanıtlaSil
  12. çok gecmıs olsun....

    blogger annelerınden gelıyorum.bizde beklioruz :)
    mugeninlistesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. "blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim "
    çok geçmiş olsun..
    bu ilaç verme mevzuunda hemfikirim sizinle.. ama ateş beni de çok korkutan bişiy.. o yüzden ilaç varmeden yine de düşürmeye çalışırım..

    YanıtlaSil
  14. Kızımın her gün görüştüğü arkadaşı hasta oldu. Annesi doktor karşıtı ama çocuğa babaanne baktığı için ateş düşürücü ve aferin verdiler. 2 haftadır iyileşemedi, burnu akıyor öksürüyor.
    Beklenen oldu, kızım da arkadaşı hastayken onunla görüştükten 4 gün sonra, kuluçka süresi biter bitmez hasta oldu. İlk gün ateşi 41'e çıktı. Sadece gece uyurken bir kaşık Calpol verdim, uykusu rahat geçsin diye, çünkü uykunun da iyileştirici etkisi olduğuna inanıyorum. Ertesi gün de ateş 38-39 derecelerdeydi ama keyfi yerine gelmişti biraz. Bugün dördüncü günü ne burnu akıyor, ne öksürüyor. Şu anda parkta oynuyor.

    Ona hastalık geçiren arkadaşı ise hala hastalığı tam olarak atlatamadı.

    İlacın her türlüsüne karşıyım. Ateşten de korkmuyorum, ateşin düşman değil dost olduğuna inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de cok gecmis olsun, ateşin faydalı olduğunun bir çeşit ispatı gibi olmuş yaşadıklarınız. Bizimkinin de ateşi kendi kendine düştü.

      Sil
  15. blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...